Aktualności
Tajemna, bo czasem skrupulatnie ukrywana przez zarządców przed ich Klientami. Tak jakby to nie jakość usług, a niewiedza Klientów miały zarządcę uchronić przed utratą zlecenia. Jaki ma sens praca z niezadowolonym klientem? Czy lekarz będzie leczył pacjenta, który mu nie ufa i nie jest zadowolony z jego diagnoz i sposobu leczenia? Czy adwokat będzie reprezentował Klienta, który nie chce z nim współpracować? Czy krawiec uszyje garnitur na miarę Klientowi, jeżeli ten nie pozwoli mu tej miary pobrać?
Uprzejmie informujemy, że w Wigilię i Sylwestra nasze biura będą nieczynne.
Za utrudnienia przepraszamy.
W dniu 7 października b.r. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju odbędzie się konferencja dotycząca ustawy o własności lokali z udziałem podsekretarza stanu, Pawła Orłowskiego. Spółka WZN Wielkopolscy Zarządcy Nieruchomości znalazła się w gronie zaproszonych z całej Polski 20 specjalistów oraz przedstawicieli organizacji i firm z branży zarządzania nieruchomościami.
Niemal każda Wspólnota Mieszkaniowa boryka się z tzw. „psim problemem”. Wszechobecne na trawnikach i chodnikach psie odchody są nie lada wyzwaniem dla mieszkańców i Zarządcy. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nakłada obowiązek rozwiązania tego problemu indywidualnie przez każdego właściciela nieruchomości. W przypadku nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi obowiązek ten obciąża Wspólnotę. Co zatem należy zrobić aby teren zielony wokół budynków był czysty i schludny?
Powszechnym obrazkiem, jaki przychodzi na myśl gdy słyszymy osiedle wielorodzinne, są młode rodziny z dziećmi spacerujące wzdłuż alejek na zadbany plac zabaw. Z klatek schodowych wychodzą młodzi ludzie, którzy znoszą swoje rowery, a wracający właśnie z pracy wnoszą swoje zakupy na trzecie piętro. Oczywiście w wielu przypadkach jest to obraz urzeczywistniony, niemniej jednak na osiedlach mieszkaniowych żyje znaczna grupa osób o innych, tzn. mniejszych możliwościach fizycznych. Mowa tu o osobach niepełnosprawnych, starszych i z ograniczoną sprawnością ruchową, dla których codzienne życie i najbliższe otoczenie przynosi więcej wyzwań, aniżeli sprawny człowiek jest w stanie odruchowo wymienić.
Budynki są wytworami działalności ludzkiej, a ze względu na rolę jaką pełnią, muszą charakteryzować się wytrzymałością na różne warunki użytkowana. Sposób wykonania budynku czy budowli, a także przyjęte rozwiązania użytkowe i funkcjonalne w główniej mierze zależą od projektanta. Im bardziej racjonalne i praktyczne rozwiązania zostaną w budynku zastosowane, tym łatwiej przebiegać będzie jego eksploatacja. Jakość wykonania budynku zależy natomiast od ekipy budowlanej i wykonawczej, dla których niejednokrotnie obostrzeniem jest budżet.
Bardzo często, w przypadku instalacji centralnego ogrzewania, wspólnoty mieszkaniowe mają problemy z dokładnym wskazaniem, która część instalacji jest częścią nieruchomości wspólnej, a która częścią konkretnego lokalu. Jest to istotne z punktu widzenia ponoszonych kosztów przeprowadzanych remontów i usuwania awarii.
Coraz większa liczba właścicieli mieszkań na wynajem ma uzasadniony obawy co do dalszego wynajmowania ich. Problemem staje się „pozbycie się” lokatorów, którzy nie płacą należności i narażają właściciela mieszkania na dodatkowe koszty (np. musi płacić czynsz administracyjny i podatek od nieruchomości, czasem płaci nawet za media, a przede wszystkim nie zarabia na swojej inwestycji). Odpowiedzią na kłopotliwych lokatorów może być najem okazjonalny.
Zdarzają się sytuacje, gdy właściciel mieszkania zauważy usterkę dopiero po odbiorze lokalu, lub nawet po wielu miesiącach mieszkania w nim. Czy w takim wypadku ma on prawo do tego, by domagać się naprawy usterki lub zadośćuczynienia?
Otóż tak.