Wspólnota mieszkaniowa musi posiadać numer Regon i numer NIP.
Numer regon nadaje urz±d statystyczny na podstawie złożonego wniosku RG-1, do którego należy zał±czyć akt notarialny z wnioskiem o wyodrębnienie własno¶ci lokalu - najlepiej pierwszy, uchwałę o wyborze zarz±du lub umowę notarialn±, któr± zarz±d powierzono osobie fizycznej lub prawnej, umowę o zarz±dzanie nieruchomo¶ci±, je¶li zarz±d wspólnoty zlecił wykonywanie czynno¶ci zarz±du tzw. "firmie zarz±dzaj±cej" lub zarz±dcy nieruchomo¶ci.
Numer NIP otrzymujemy składaj±c deklarację NIP-2 w urzędzie skarbowym wła¶ciwym ze względu na położenie nieruchomo¶ci lub siedzibę zarz±dcy - zdania uczonych w tej kwestii s± podzielone (co urzędnik to inne zdanie). Do tego zał±czniki jak do regonu.
NIP i regon, akt notarialny z wnioskiem o wyodrębnienie własno¶ci (pierwszego najlepiej) lokalu, uchwała o wyborze zarz±du, zestawienie wła¶cicieli, wyci±g z księgi wieczystej, ew. umowa o zarz±dzanie - to zestaw dokumentów, których może wymagać od wspólnoty mieszkaniowej bank do zawarcia umowy o prowadzenie rachunku.
Prawa autorskie © Wielkopolscy Zarz±dcy Nieruchomo¶ci Wszystkie prawa zastrzeżone.